اخبار هنرمندان و رسانه های فارسی زبان

این وبلاگ شامل آخرین اخبار هنرمندان و رسانه های داخل و خارج کشور و سرگرمی های متنوع می باشد.

اخبار هنرمندان و رسانه های فارسی زبان

این وبلاگ شامل آخرین اخبار هنرمندان و رسانه های داخل و خارج کشور و سرگرمی های متنوع می باشد.

هجوم مثلا!! غیرمجازها به مرکز موسیقی ارشاد!

با اینکه خیلی از خوانندگان پاپ داخل کشور، آرزوی رسیدن به شهرت و کوچ به لس آنجلس یا جایی مشابه را در سر می پرورانند – مثل آنچه برای شادمهر عقیلی اتفاق افتاد – اما از آن طرف هم چه بسیار خواننده هایی که دل شان می خواهد به ایران بیایند و با گرفتن مجوز فعالیت، آلبوم هایشان را در تهران منتشر کنند؛ طی سال های اخیر ماجراهای زیادی در مرکز موسیقی ارشاد و البته در فضای موسیقی مملکت رخ داده و با تغییر سیاست ها، عرصه برای بازگشت هنرمندان قدیمی یا فعالیت خوانندگان جوان خارج از کشور، باز شده است. به این ترتیب، در یکی – دو سال گذشته شاهد مجاز شدن بسیاری از صداهای ممنوع بوده ایم و آلبوم های مجوزدار چند خواننده دیگر هم در راه است.
.
یکی از خوانندگان لس آنجلسی که این روزها به دنبال مجوز است تا بتواند کار جدید خود را در داخل کشور منتشر کند آقا «سامان» خودمان است! او که حدود 4 سالی است در دوبی ساکن شده و آلبوم هایش توسط شرکت های تولیدی لس آنجلسی منتشر می شد، می خواهد در ایران فعالیت کرده و آلبوم بدهد. این خواننده تبریزی، در اوایل دهه 70 از ایران خارج شد و تا به حال 8 آلبوم در لس آنجلس به بازار داده است اما چند وقتی است به ایران رفت و آمد می کند و دنبال مجوز صدایش است. منابع نزدیک به این خواننده می گویند مجوز سامان صادر شده و به زودی آلبوم او منتشر می شود اما این خبر هنوز رسماً اعلام نشده.
جالب این که چندی پیش بعضی از آهنگ های آلبوم آخر او از رادیوی سراسری ایران پخش شد؛ اتفاق عجیبی که معلوم نیست چطور و توسط چه کسی صورت گرفته است. به سفارش یک دوست؟ یا کاملاً از سر تصادف و تیرتپری؟!


«آرش خواننده ساکن دبی، «سعید شایسته» مقیم سوئد و «سورن» خواننده ساکن پاریس (رفیق فاب اندی) هم از دیگرآ هنرمندانی هستند که می خواهند در ایران و به صورت مجاز فعالیت کنند؛ البته طبق آخرین اخبار، سورن که یک آلبوم در خارج به بازار داده، موفق شده مجوزش را بگیرد و می خواهد آلبوم مجازش را تا دو ماه دیگر در تهران منتشر کند.
گفته می شود شایسته هم که پیشتر آلبوم «کتاب سرنوشت» را در لس آنجلس منتشر کرده بود، اخیراً به تهران آمده و این روزها به دنبال مجوز صدایش است.
اما از همه جالب تر، ماجرای «امیر رسایی» است؛ خواننده ای از نسل جوان های دهه چهل که البته کارنامه چندان قابل دفاعی ندارد. اغلب علاقه مندان موسیقی، وقتی اسم او می آید این ترانه کافه ای یادشان می آید: «حرفت حرف من، اسمت اسم من...!
رسایی چند سالی است که بین ایران و آمریکا در رفت و آمد بوده و برای گرفتن مجوز تلاش می کند. ولی اخیراً چون تیرش به سنگ خورده، مجبور شد آلبوم جدیدش (نمی تونم) را در همان تهرانجلس منتشر کند. البته او هنوز امید دارد و این روزها دارد آلبوم دیگری را برای انتشار احتمالی در ایران آماده می کند. خدا را چه دیدید؟ شاید این دفعه مجوز گرفت!


لازم به ذکر است در سال های گذشته خوانندگانی چون: فریدون آسرایی (همان آهای خوشگل عاشق خودمان، که با بلک کتز هم همکاری داشت و در لس آنجلس آلبوم داده بود)، امیر شاملو (همان طفلک که نه توی تهرانجلس کارش گرفت، نه توی خود تهران)، متین رحمانی، سارو، دانوب، سعید پور سعید (این یکی اصلاً پایش را از ایران بیرون نگذاشته بود، آلبوم های غیرمجازش همین جا ضبط شده بود)، امیر عبدالله (دشداشه اش من رو کشته) و... از لیست غیرمجازها خارج و به جمع خوانندگان مجاز پیوسته بودند.
به نظر می رسد حالا باید بنشینیم و منتظر بازگشت اندی و داریوش و گوگوش و مرحوم هایده(!) باشیم؛ چرا که گویا «ابتذال»ی که تمام سال های گذشته به موسیقی لس آنجلسی نسبت داده می شد، چیزی جز یک شوخی کوچک نبوده است!

برای هنرمندان در تبعید و اینهمه ساده انگاری متاسفم!!!!!!

نظرات 1 + ارسال نظر
محمد چهارشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1386 ساعت 02:18

من خواننده ام دنبال اسپانسر میگردم ۲تا ازکارام هم پخش شده گوش کنید ونظر دهید وتصمیم بگیرید ۳تا از تراکها بسته ومجوز ارشاد وسیما دارن اگر مایلید تماس بگیرید ویا شماره ای را در اختیارم بذارید متشکرم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد